Op de hoogte van onze ontwikkelingen, communicatie komt tot leven

Op de hoogte van Kampert-Nauta

dinsdag 6 februari 2018

Dinsdag 6 februari vindt de Osse Jongeren Bedrijvendag plaats. Op deze dag brengen ruim 1350 leerlingen een bezoek aan diverse bedrijven in Oss en omgeving. Bij Kampert-Nauta mogen we dit jaar ook drie groepen leerlingen ontvangen. Het doel van deze dag is leerlingen een beeld te geven van werkzaamheden bij diverse bedrijven. De deelnemende bedrijven geven een indicatie van de studierichtingen waarin zij interesse hebben voor toekomstige werknemers. De bewustwording moet bij de leerlingen leiden tot betere profielkeuzes. Waardoor zijn in de toekomst een vervolgopleiding kunnen kiezen die beter aansluit bij hun ambities en bij de eisen van bedrijven en instellingen.

Tevens is het een belangrijk doel van deze dag om bedrijven en leerlingen in Oss met elkaar in contact te brengen met mogelijke arbeidsrelaties tot gevolg. Hiermee hoopt men ook de arbeidsschaarste in bepaalde sectoren in de toekomst beter in te kunnen vullen.

Bij Kampert-Nauta ontvangen wij deze dag drie groepen leerlingen. We zijn trots op ons bedrijf en wat we doen en willen dit graag meegeven aan deze leerlingen. Onze dag is dan ook gericht op het zelf doen en ervaren. Na een korte presentatie nemen we de leerlingen dat ook mee in een van onze productieprocessen. Het proces van een ansichtkaart, dit proces gaan we volgen van idee tot uiteindelijke levering van de kaart. Naast het enkel bespreken van het proces doorlopen we dit ook daadwerkelijk met de leerlingen.

Na een korte presentatie beginnen we op onze creatieve studio. Hier ontwerpen de leerlingen, met hulp van onze creatieve DTP’ers, hun eigen ansichtkaart. Nadat het ontwerp klaar is moet deze in het systeem gezet worden zodat de drukkers ermee aan de slag kunnen. Dit wordt gedaan met onze vakkundige collega’s op de orderbegeleiding. Nadat de bestanden in het systeem geplaatst zijn wordt de tour voortgezet op onze digitale afdeling. Hier staan onze drukkers klaar om het proces van het digitale drukken uit te leggen. Bovendien worden hier de door de leerlingen ontworpen ansichtkaarten gedrukt. Vervolgens worden de kaarten voorzien van een UV-coating welke zorgt voor de herkenbare ansichtkaarten glans. Daarna worden de kaarten netjes op maat gesneden. Leuk om te zien dat een product dat je een uur geleden nog ontworpen hebt op een scherm nu al fysiek in je handen ligt. Ten slotte worden de kaartjes samen met onze logistieke medewerkers netjes ingepakt en gaan ze op de post. Het aandenken aan Kampert-Nauta valt de volgende dag weer bij de leerlingen op de mat.

donderdag 25 januari 2018

We denken graag mee over het ontwerp van een stand die de aandacht trekt. Uiteraard zorgen wij er ook voor dat de materialen geproduceerd en geleverd worden.
Zo weet jij zeker dat jouw beursdeelname een succes wordt!

vrijdag 13 oktober 2017

Kampert-Nauta heeft in de loop der jaren een groot assortiment aan communicatiemiddelen opgebouwd. Al deze middelen lagen verspreid door het bedrijf opgeslagen. De enveloppen en briefpapier lagen bijvoorbeeld op een pallet bij de expeditie en de pennen in de kast op de afdeling marketing. Je kunt je voorstellen dat het een hele missie was om de juiste items in handen te krijgen. Naast het zoeken naar de juiste locatie ontbrak ook het inzicht in de aanwezige voorraad. De visitekaartjes van Kampert-Nauta medewerkers werden daarnaast via een ‘conventionele wijze’ opgemaakt en geproduceerd. Waar Kampert-Nauta sterk is in het slim en snel vervaardigen van visitekaartjes is er nooit de focus geweest om dit ook voor haarzelf efficiënt in te regelen.

In deze situatie is verandering gekomen. Alle voorraadartikelen zijn ondergebracht in het eigen warehouse. Hierdoor is de voorraad geregistreerd. Daarnaast heeft Kampert-Nauta een verbeterde versie van haar Lokale Marketing Tool in gebruik. Deze portal geeft haar medewerkers de gelegenheid om snel en simpel Kampert-Nauta communicatiematerialen te bestellen. Onder andere schrijfblokken, give-aways, pennen, visitekaartjes en productbrochures. Waarbij ze de schrijfblokken, give-aways en pennen vanuit het warehouse afroepen. De visitekaartjes en productbrochures zijn te personaliseren en produceren ze on demand. Alle items verzamelt ze op één centrale locatie en de besteller beschikt binnen een dag over zijn of haar bestelling.

Kampert-Nauta is trots op de producten die ze voor haar klanten ontwikkelt. Daarom zijn ze blij dat ze deze slimheid ook intern gebruiken. Dit geeft ze nog meer inzicht in de werking en gebruiksvriendelijkheid van hun Lokale Marketing Tool.